Het idee achter buy aid

Wij geloven dat alle mensen fundamenteel willen helpen om een verschil te maken. Iedereen wil deelnemen aan het helpen van diegenen die hulp nodig hebben. Dit was de achterliggende reden voor de eerste spadesteek bij de oprichting van het bedrijf in 1996.


De filosofie en de ideeën erachter

Er zijn vele manieren om een sociale verantwoordelijkheid op te nemen, en onze wijze richt zich specifiek op bedrijven. Zowel grote als kleine , oude traditionele beroepen of moderne high-tech bedrijven, van de lokale supermarkt tot de grote internationale spelers. Onze boodschap is eenvoudig; "Iedereen kan een verschil maken zonder dat het daadwerkelijk grote extra kosten met zich meebrengt – en zonder een grote beslissing te moeten nemen".

Wij bieden bedrijven de kans om “need to have” producten te kopen, producten die ze al gebruiken en aankopen, maar door ze nu bij buy aid te kopen bent u er zeker van dat een minimum van 10%  zal worden gedoneerd aan een goed doel. Het is een dergelijk eenvoudig idee dat men geneigd is om te vragen: "Wat zou mij ervan weerhouden het te doen?" We noemen dit concept corporate fundraising.

Sinds de oprichting in 1996, hebben wij deze boodschap via de telefoon aan duizenden bedrijven gepresenteerd en tot op heden zijn we erin geslaagd meer dan 10 miljoen euro aan goede doelen te doneren. En daar zijn we trots op. We beseffen dat we de hele wereld niet kunnen redden, maar we weten dat we een verschil hebben gemaakt voor een heleboel mensen, zowel lokaal als in de derde wereld. Dit helpt ons om ons dagelijkse leven te verrijken en het maakt elke dag dat we gaan werken zinvol.

Het nemen van verantwoordelijkheid is een globale en tijdloze manier van denken, en een gedachte die naar onze mening nog meer terrein zal winnen in de komende jaren.

 

buy aid spirit en kernwaarden

Wat is het belangrijkste bij buy aid? Het antwoord is simpel; de werknemers – zij zijn degenen die dingen doen gebeuren. We werken samen bij Buy aid zonder onderscheid te maken in religie, ras, achtergrond etc… Daar zijn wij trots op!. Het geeft ons de diversiteit die essentieel is voor het dagelijkse leven in een kantoor. Het helpt het tot stand komen van de "buy aid spirit": een gevoel dat we er samen voor staan, als een team en dat we een gemeenschappelijk doel hebben. Veel van onze medewerkers werken dag in en dag uit met de telefoon als hun belangrijkste instrument.  Een baan die in traditionele callcenters vaak synoniem is voor een baan van korte duur, maar bij buy aid hebben we werknemers die dit werk reeds 6, 8, 10 en zelfs meer dan 12 jaar doen. Dit is grotendeels te danken aan de "buy aid spirit".

Deze "buy aid spirit" wordt weerspiegeld in onze kernwaarden. Deze kernwaarden zijn ons focuspunt dat uiteindelijk het bedrijf over de landsgrenzen heen bindt.

In essentie wil dit zeggen dat we zin moeten hebben om naar het werk te gaan en er een inspanning te leveren.

Het is in ieder geval wat ons heeft gebracht waar we vandaag zijn. En het is dit wat ons verder vooruit moet helpen.